KOL - Sommertreninger, runde 3 (22.07.2012)
Kategori: Trening
Kart/område: Lauervann
Arrangør: KOL - Løyelegger Håkon Heggedal
Land: Norge
Lengde: 2 km Løpstid: 23 min Fokus: krevende retningsløping

Starter sist bak Ingunn og Helle.

1) Planen var å styrte ned til stien så fort som mulig, løpe oppover og få øye på merkebåndet. Jeg mistolker svingen (glemmer å sjekke om den følger kurvene videre) roter litt alt for langt nede. Oppdager dette, drar til riktig stibøy men både steinen og merkebåndet er nesten usynlig med mindre man står rett ved). Dette var nesten 3 minutter rett i vasken.
2) Tenner rakettene, bryr meg ikke om det er opp eller ned. Den flotte hvite skogspartiet kommer som en overraskelse, plutselig er det 60-70m sikt. Etablerer kartkontakt ved myrsiget før høydepunktet og sikter meg inn. Ser Helle ut fra posten.
3) Finner enda en gir i motbakken, sikten er upåklagelig, klatrer over kollen og treffer bra.
4) Jager videre og treffer gropa bra.
5) Blinkskydd på den neste óg.
6) Tar kurs i fart, krysser søkket før ryggen, venter posten på venstre siden. Full kontroll !
7) Leser feil strekk, (7-8) og styrter ut i skråningen. Oppdager da det blir aaaltfor bratt og gjør helomvending.
8) Drar opp på den lille ryggen, krysser myra, trekker ned mot søkket. Svinger bort om høydepunktet for å være sikker før posten dukker opp som forventet.
9) Prøver å være nøye med kursen mot neste, havner likevel på venstre siden av høydepunktet men tidstapet er likevel minimalt.
10) Treffer like bra som i det første runden.
Vis kommentarer (0)

KOL - Sommertreninger, runde 3 (22.07.2012) KOL - Sommertreninger, runde 3 (22.07.2012)